söndag 17 augusti 2008

Back on track

Nya tider, nya saker att förtälja. Öppnar en ny sida för att det är höst, höst med långa promenader i virvlande lövfall, svala kvällar, varm choklad, mörka toner och glittrande premiärer. Min förhoppning är att denna skall uppdateras mer än sällan, men mitt i flyttbestyr och skolstart kanske den kommer att ligga still då och då, dock inte alltför länge. En vecka med kulturfestival och dubbelarbete har avslutats med regnskurar och få fynd på bokbordet, endast Lagerlöf och Mina drömmars stad. Det finaste fyndet har jag oavsett redan funnit, sedan dess har somrar förflutit och ingenting är sig likt. Idag är vi fullständigt lierade och oskiljaktiga. She is the one. Vad gjorde jag innan du fanns?

Jag tror på skapandet och inspiration i vågor, på kärlek och små drömmar av smör, salt och socker. Älskade Jenny Hellström-klädföretaget har kastat ankar och stannat upp, någonting jag tycker är sorgligt. Jag älskar hennes mjuka och coola kläder, och jag önskar verkligen att hennes idéer får gro någonannanstans.

Må väl,
Vera

Inga kommentarer: